علائم و نشانه های استرس کدامند؟
نوشته شده توسط : پارس اتیلن

تکنیک های مقابله با استرس در مدرسه

سلامتی از تعادل ذهن، بدن و روح ناشی می شود. در اینجا چندین تکنیک وجود دارد که می توانید در زمانی که احساس اضطراب می کنید امتحان کنید:

با یک درمانگر صحبت کنید.

مشاوره گرفتن و صحبت کردن با یک نفر می تواند به حفظ سلامت ذهن شما کمک کند و ابزارهای مورد نیاز را در موقعیت های استرس زا در اختیار شما قرار دهد. ممکن است برای انجام این مکالمات مداوم ارزش یک قرار ملاقات مداوم با یک درمانگر مجاز داشته باشد.

نفس های عمیق بکشید.

گاهی اوقات مؤثرترین مکانیسم مقابله، تنفس است. هورمون‌های استرس می‌توانند به ما این حس را بدهند که کنترل تنفس خود را از دست داده‌ایم، بنابراین تمرکز بر نفس می‌تواند به شما کمک کند تا کنترل خود را دوباره به دست آورید.

سعی کنید پنج ثانیه دم، پنج ثانیه نفس خود را حبس کنید و پنج ثانیه بازدم کنید. حداقل سه بار یا تا زمانی که احساس آرامش بیشتری کنید این کار را تکرار کنید.

بیرون بروید.

تحقیقات نشان می دهد که طبیعت و نور خورشید می تواند به کاهش سطح استرس، کاهش اضطراب، افزایش عزت نفس و موارد دیگر کمک کند.

سعی کنید غروب آفتاب را تماشا کنید، به پارک بروید، با پای برهنه راه بروید یا به سادگی بیرون بنشینید و متوجه بوها، صداها و احساساتی شوید که تجربه می کنید تا به زمین و تعادل شما کمک کنند.

پیاده‌روی در فضای باز می‌تواند یکی از روش‌های درمانی برای تعادل ذهن، بدن و روح شما باشد.

ورزش کنید.

مطالعات نشان می دهد که ورزش به تولید اندورفین کمک می کند که می تواند به کاهش استرس و افزایش آرامش و رفاه کلی کمک کند. چیزی به سادگی 10 دقیقه پیاده روی سریع می تواند به آرام کردن اضطراب کمک کند.

اگر زمان بیشتری دارید، دویدن، دوچرخه سواری یا بازی با توپ را با دوستان در نظر بگیرید. در عمل بالینی من، واضح است که افرادی که به طور منظم حرکت می کنند، در برابر تأثیرات استرس در هنگام بروز انعطاف پذیری بیشتری دارند.

پیوستن به یک تیم ورزشی یا گروه ورزشی را در نظر بگیرید تا به شما کمک کند تا در یک برنامه ثابت حرکت کنید.

یک لیست تهیه کنید.

سازماندهی اولویت ها می تواند به آرامش ذهن شما کمک کند و شما را در مسیر اولویت ها و ضرب الاجل ها نگه دارد.

خلاق باش.

10 دقیقه وقت بگذارید تا روی چیزی خلاقانه تمرکز کنید. روزنامه نگاری، طراحی یا رقصیدن تنها چند ایده است که به شما کمک می کند احساس قدرت کنید و انعطاف پذیری خود را در برابر استرس و اضطراب بهبود ببخشید.

با یک دوست تماس بگیرید.

تعاملات و ارتباطات شخصی ممکن است به تقویت خلق و خوی شما کمک کند و به شما در پردازش احساساتتان کمک کند. امتیازات جایزه اگر شما را بخنداند.

یک میان وعده بخورید.

وقتی انرژی بدن شما کم است، احساس استرس یا اضطراب آسان‌تر می‌شود. یک میان وعده سالم بخورید (سیب، هویج یا آجیل گزینه های عالی هستند) تا بدن و مغز خود را تقویت کنند.

سعی کنید از غذاهای فرآوری شده مانند ناگت مرغ، هات داگ، چیپس سیب زمینی، غلات شیرین و غیره خودداری کنید، زیرا این نوع غذاها با خطر افسردگی مرتبط هستند.

بدن را هیدراته کنید.

گاهی اوقات، تنها چیزی که نیاز دارید یک استراحت نوشیدنی است. دمنوش‌های گیاهی یا آب داغ با لیمو را در نظر بگیرید تا روتین هیدراتاسیون خود را تقویت کنید.

بخوابید.

زمانی که به خوبی استراحت می کنید، همه چیز آنقدرها به نظر نمی رسد. با این حال، بدون خواب کافی، ما تمایل داریم با حل مشکل و سایر چالش‌هایی که در طول روز با آن روبرو هستیم، دست و پنجه نرم کنیم.

سعی کنید هر شب هفت ساعت یا بیشتر بخوابید تا استرس و اضطراب خود را در طول روز کنترل کنید.

جملات تاکیدی مثبت خود را بگویید.

اگر مانترا دارید، آن را پنج بار با خود تکرار کنید. بلد نیستید؟ "من باهوش هستم" را امتحان کنید. "من توانا هستم. من می تونم این کار را انجام دهم." تکرار جملات تاکیدی مثبت روزانه می تواند به کاهش افکار منفی یا خود خرابکاری کمک کند، که ممکن است به استرس و اضطراب شما کمک کند.

به چیزهای خوب فکر کن.

یکی از مهمترین چیزهایی که می توانیم یاد بگیریم این است که افکارمان را کنترل کنیم. صرف چند دقیقه برای مشاهده وضعیت خود از دریچه مثبت می تواند به بهبود خلق و خو و خوش بینی کلی شما کمک کند.

این تمرین سریع می تواند درک ما از استرس یا اضطراب ما را کاهش دهد و باعث شود وضعیت قابل کنترل تر باشد.

مدیریت استرس و کنترل آن در دانش آموزان 

تنش برای خوب انجام دادن امتحانات می تواند طاقت فرسا باشد و فقط بر استرس امتحانات بیفزاید. این می تواند فشار مدرسه، خانواده، دوستان یا فشاری باشد که بر خود وارد می کنید. ممکن است وقتی برای امتحان می آیید آن را احساس کنید، یا ممکن است خیلی قبل از شروع امتحانات آن را احساس کنید.

اغلب این فشارها ناگفته هستند. حتی اگر اطرافیانتان به شما فشار نمی‌آورند، باز هم ممکن است بخواهید در روز نتیجه به خود افتخار کنید. کارهایی وجود دارد که می توانید برای کاهش فشار انجام دهید:

با خودتان مهربان باشید.

فکر کردن به همه چیزهایی که تا کنون به دست آورده اید، در داخل یا خارج از مطالعه می تواند مفید باشد. یا فهرستی از همه چیزهایی که در مورد خودتان دوست دارید و چیزهایی که دیگران برای شما ارزش قائل هستند بنویسید.

وقت گذاشتن برای چیزهایی که از آنها لذت می برید و در آنها مهارت دارید واقعاً می تواند عزت نفس شما را افزایش دهد.

در مورد احساستان زمانی که تحت فشارهستید صحبت کنید.

اگر اطرافیان شما - مانند مدرسه یا خانواده تان - به شما فشار می آورند، می توانید به آنها بگویید که چه چیزی را می توانید به دست آورید. اگر انتظارات شما با آنها متفاوت است به آنها اطلاع دهید.

همچنین می توانید با معلمی که به آن اعتماد دارید در مورد فشاری که در خانه تحت فشار هستید صحبت کنید.

خودتان را با دیگران مقایسه نکنید.

سعی کنید نگران نحوه آماده شدن دیگران برای امتحان نباشید و روی کارهایی که می توانید انجام دهید تمرکز کنید. ممکن است فکر کنید که افراد دیگر بهتر عمل می‌کنند، بیشتر بازنگری می‌کنند یا فقط استرس زیادی ندارند.

اما همه ما متفاوت هستیم و این اشکالی ندارد. به یاد داشته باشید، دوستان شما نیز با استرس امتحان کنار می آیند. آنها ممکن است به اندازه شما احساس نگرانی کنند.

هنگام استرس امتحان ممکن است احساس تنهایی کند و مانند یک وزنه سنگین برای حمل کردن باشد، اما لازم نیست خودتان همه آن را مدیریت کنید. بسیاری از جوانان امتحانات را دشوار می دانند و بد نیست به حمایت افراد اطراف خود نیاز داشته باشید.

سعی کنید با کسی در مورد احساس خود صحبت کنید. اگر کسی می داند که شما احساس استرس می کنید، می تواند از شما حمایت کند، شما را تشویق کند و گوش شنوایی ارائه دهد.

این می تواند یک دوست، عضو خانواده، مراقب، یک معلم یا هر شخص دیگری باشد که به او اعتماد دارید. شما مجبور نیستید به تنهایی از این مسیر عبور کنید.

مجتمع آموزشی پیشرو

برای اولین بار در ایران با ارائه طرح کیف در مدرسه توانستیم گام به گام با آموزش نوین دنیا پیش رفته و کیفیت آموزش را ارتقا بخشیم و توانایی کودکان مان را در تمامی مهارت های زندگی مانند ایجاد تفکر واگرا و همگرا ، قدرت حل مسئله ، مسئولیت پذیری ،عزت نفس و توجه و تمرکز در آنان ایجاد نموده و در آموزش کامپیوتر و زبان انگلیسی که از مهارت های بسیار لازم فردای کودکانمان است همواره پیشگام بوده ایم.

تماس با ما

تلفن:

۷۷۷۰۲۴۳۱

۷۷۸۷۸۸۰۰

آدرس: تهران -تهرانپارس -بزرگراه رسالت – بین اتوبان باقری و خیابان رشید – پ ۲۰۲- مجتمع آموزشی پیشرو

 منبع: https://pishroschool.ir/

 





:: برچسب‌ها: فشار روانی ناشی از امتحانات , مبارزه با استرس در مدرسه , علائم و نشانه های استرس , مدیریت استرس , مدرسه غیر دولتی پیشرو , ,
:: بازدید از این مطلب : 80
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 اسفند 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: